16 Mayıs 2015 Cumartesi

ZÜLFÜ LİVANELİ - KARDEŞİMİN HİKAYESİ

                      





.....kardeşimin hikayesi....

  Çok uzun zaman oldu bir şeyler yazıp paylaşmayalı. Tabi bu süre zarfında bolca kitap okuma fırsatım oldu.Gerek yeni çıkanlar, gerekse bir dönem en çok satan kitaplar olmak üzere... Ciddi kabarık bir listem oluştu şuanda... Hepsi yazılmayı bekliyor... Bir aksilik olmazsa hepsini kısa bir süre içinde paylaşmayı düşünüyorum...

  Zülfü Livaneli'nin daha önce Mutluluk ve Serenad kitaplarını okumuştum.okumuştum. Serenad'ın bendeki yeri çok farklıdır.Gerek konusu,gerekse anlatım şekliyle olsun benim için her zaman ilk sıralarda yer alacak bir kitaptır.

     '' Aşk bir uçurum kıyısında gözü kapalı yürümektir'' diye başlayan bir hikaye. İlk etapta bir çok insanda farklı duygular uyandırabilecek kadar etkili bir cümle.... Kitapta aslında konusu itibariyle çok farklı her sayfasında insanın aklında farklı soru işaretleri bırakabilecek türden..

  Olay aslında emekli olduktan sonra bir sahil kasabasında sesiz sedasız yaşayan Ahmet Bey'in yaşadığı köyde komşusu Arzu Hanım'ın bir gece esrarengiz bir şekilde öldürülmesiyle başlar.Olay sonrası jandarmaların ve gazetecilerin olay hakkında köy halkını takibe almaları ile devam eder.Esrarengiz bir kişiliğe sahip olan Ahmet Bey ile gazeteci kızın hikayesi de böylece başlamış olur. Anlattığı farklı ve garip hikayelerle gazeteci kızın hergün yanına gelmesini sağlayan Ahmet Bey'in aslında anlattığı garip hikayelerin tamamen kendi yaşadığı hikayeler olduğunu kitabın sonunda çok acı bir şekilde öğrenmiş oluyoruz.

   Ahmet Bey'in anlattığı hikayelerin detayına girmek istemiyorum çünkü; kitabın gerçek hikayesi Arzu Hanım'ın katilinin kim olduğu değil,Ahmet Bey'in Kardeşinin Hikayesi sizi daha da merakta bırakacak türden...

  Kardeşimin Hikayesi hüzünlerle dolu, cinayet gibi esrarengiz bir kitap .Anlatımdan yer yer sıkılsam da sonucu sürprizlerle dolu bir kitaptı.Yazar Zülfü Livaneli'nin eğer bu hikaye gerçek değilse gerçekten hayal gücüne bir kez daha  hayran kaldım diyebilirim...Yazmadan geçemeyeceğim bu kitabın çıktığı dönemde en çok satanlar listesinde 1. sırada olduğunu sanırım söylememe gerek yoktur.....




Hiç yorum yok: